Thuis!

4 augustus 2018

Gisteren zijn we begonnen met de vlucht naar Frankfurt. We zaten in een groot vliegtuig met wel twee verdiepingen! Nadat we ons avondeten op hadden (wat verrassend lekker was), zijn we gaan slapen. We hebben net op de kaart thuis gekeken "waar" we sliepen. Ik sliep van Zambia tot en met Niger en Janaad sliep van Congo tot aan Tunesië. We hebben dus best even een tukkie gedaan! Half slapen, half wakker, maar toch voelde het als ochtend toen we vanochtend om 4.00 uur ons ontbijt kregen :) Toen we in Frankfurt waren geland, moesten we op pad naar het volgende vliegtuig die ons naar Brussel zou brengen. En dat betekent vooral: lopen, lopen en nog eens lopen. We liepen lachend een lange rij bij de douane voorbij, blij dat wij dat al gehad hadden. Maar niets bleek minder waar en boontje komt om zijn loontje: nog geen minuut later sloten wij gedwee achteraan in de rij. De Duitsers wilde ons en onze bagage nog eens goed checken. We moesten na de full body scan zelfs allebei onze schoenen uitdoen! Nouja, met dit soort bezigheden ging de bijna 2 uur overstap tijd snel voorbij, waardoor we na een bakkie koffie bijna gelijk in het volgende vliegtuig konden stappen. Dit vliegtuig deed er slechts 40 minuten over om naar Brussel te vliegen en zo landden wij keurig op tijd (dit keer was er wel sprake van Deutsche punktlichheid bij Lufthansa) om 8.40 op Brussel. Aldaar hadden we onze bagage snel bij elkaar gezocht en konden we in onze auto op weg naar huis. We zaten nog maar net op de snelweg (daar kwamen we terecht met Zuid-Afrikaans gezwalk omdat we niet gelijk de juiste rijbaan vonden haha!) of we bedachten ons dat het vandaag zwarte zaterdag is. We dachten nog even dat we de goede kant op gingen, maar helaas stonden we -ironisch genoeg 1 km na de Nederlandse grens- nog wel even in de file. Op het punt waar de file naar Zeeland afboog, konden wij doorcrossen. Eerste stop: Oud-Beijerland, foto's kijken en gezelligheid. Tweede stop: supermarkt, gauw de boodschappen voor het weekend binnen halen. Laatste stop: thuis, zoals het klokje.. je kent hem wel ;)

Nu zitten we op de bank met een kop Zuid-Afrikaanse rooibosthee. Alle spullen zijn opgeruimd, 4 wassen zijn gedaan en ligt voor het grootste gedeelte weer schoon in de kast en we zijn een vriezer armer. Dat is een lang en vies verhaal wat ik jullie hier zal besparen. Mocht je toch graag een lekker vies verhaal horen, dan zeg je het maar! Het was in ieder geval een warm welkom ;) Oja, we zitten dus op de bank. Deze reis is nu dan echt voorbij!