Thuis!

26 oktober 2019

We zijn weer veilig thuis!

Vanochtend ging inderdaad heel vroeg (kwart voor 2) de wekker en gingen we op weg naar het vliegveld. Ze hebben de boel goed beveiligd in Israël. Midden in de nacht gingen we van controle naar controle. Eerst een checkpoint voor we met de auto het gebied rondom het vliegveld op mochten, vervolgens een gesprek bij de douane (daarover later meer), daarna een paspoort check, hierna een visumcheck en als laatste een bagagecheck. 5 stuks. Check, check, dubbelcheck zeg maar.

Dat gesprek bij de douane had nog best wel wat voeten in aarde. Blijkbaar wordt iedereen op het vliegveld ondervraagd: waarom was je in Israël, hoe lang ben je geweest, met wie, wie heeft je rondgeleid, ben je in de Palestijnse gebieden geweest, waarom, enz. enz. Omdat wij met een groep waren, moesten we op een aparte plek gaan staan en werden een paar mensen uit onze groep ondervraagd. Waarschijnlijk om te kijken of we allemaal hetzelfde zeggen. We hadden niets om te verbergen en konden open en eerlijk over alles vertellen maar ik kan u vertellen dat ik me toch best geïntimideerd voelde toen ik eenmaal voor mevrouw de ondervraagster stond. Gelukkig mochten we na ongeveer een kwartier door naar de volgende check.

Eenmaal door alle controles heen, konden we bijna gelijk instappen. We hebben een goede vlucht gehad en rond kwart over negen lokale tijd, landden we op Schiphol. Hier hebben we met elkaar bij de Starbucks koffie gedronken en zijn we allemaal onze eigen weg gegaan. Uiteindelijk waren wij rond half twaalf thuis waar we alles dik in orde hebben aangetroffen. Fijn!

De rest van deze dag hebben we doorgebracht met opruimen, wasjes draaien, even naar de verjaardag van (schoon)pa, gezond eten en wachten tot het negen uur is. Dan mogen we van onszelf naar bed en hopen we lekker het klokje rond te slapen!

Allemaal hartelijk dank voor het lezen van de blog en de leuke reacties! Voel je welkom om over een poosje ons fotoalbum te komen bekijken :)

Liefs, Janaad en Eva