Voorbereidingen

13 juli 2018 - Nederland, Nederland

Over drie dagen is het zover: dan begint onze reis naar Zuid-Afrika! We zijn al wel bezig met onze reis: we bekijken regelmatig de weersverwachtingen voor Hoedspruit, Mbabane, Drakensberg, enz. Wat een namen he! Van Annelies hebben we een poosje geleden een reisgids geleend. Hierin kwamen we nog meer grappige woorden tegen! Hieronder vult een mini-spoed-cursus Zuid-Afrikaans:

stoplicht = robot
nijlpaard = seekoei
bel = deurklokkie
grasmaaier = grassnyer
giraffe = kameelperd
wegpiraat = spoedvark

Jullie begrijpen het wel: we worden steeds nieuwsgieriger naar het land van de big five en al die bijzondere woorden!

We hebben al redelijk wat voorbereidingen getroffen: paspoorten, internationaal rijbewijs en credit card aangevraagd, inenting gehad, parkeerplekje geregeld bij het vliegveld, alle documenten uitgeprint, het navigatiesysteem ingesteld en noem het maar op. Vandaag ben ik (Eva) alvast bezig geweest met onze tas inpakken. Best lastig want 's avonds kan het heel koud zijn (tegen het vriespunt) en overdag wordt het tussen de 18 en 25 graden. Dus wat nemen we dan mee: lange broeken, korte broeken, rokken, jurken, t-shirts, truien, hempjes, sokken, slippers, bergschoenen, badkleding.. Ach ja, eigenlijk een ruime selectie van heel onze kledingkast ;)

Maandag gaan we dan echt vertrekken. Janaad is van plan om vroeg op te staan, hij wil nog in zijn moestuin aan de slag..  ("dan ben ik lekker moe als we in het vliegtuig zitten") Ik pak maandag de laatste dingen in en ruim de laatste dingetjes op in huis. Daarna gaan we nog bij Janaad zn ouders op de koffie (want Janaad is jarig!). Tegen de middag vertrekken we richting Brussel. Daar vliegen we om vijf uur naar Duitsland, waarna we om negen uur naar Johannesburg vliegen, waar we rond half acht 's ochtends aan hopen te komen. Wie weet komt de volgende blog dus uit het vliegtuig! :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    14 juli 2018
    Wat leuk om te lezen. Goede reis alvast en succes met de laatste voorbereidingen