Pech!

16 juli 2018

Vanochtend om negen uur waren we volgens plan de laatste dingen aan het regelen; moestuin, opruimen, spullen pakken.. Janaad had z'n cadeautjes uitgepakt en toen.... kregen we een smsje: vlucht geannuleerd! NEE!

Ik (Eva) begon eerst een potje heel hard te huilen en ging gelijk mijn moeder bellen. (haha) Janaad zei alleen: rustig, rustig, komt goed, komt goed. Achteraf kunnen we hier natuurlijk best om lachen maar op dat moment waren we niet blij.

Omdat we allebei nog nooit in zo'n soort situatie zijn beland, wisten we niet zo goed wat we moesten doen. We begonnen met het bellen van Lufthansa. We kregen een onduidelijk sprekende Engelse meneer aan de telefoon. Janaad beweerde op de middelbare school dat hij al die lessen "niet nodig" had, maar nu bleken al die gemaakte luisteroefeningen en mondelingen toch wel handig. :) Deze meneer bleek niets voor ons te kunnen doen.. Of het omboeken van de vlucht of ons geld terug. Toen belden we KLM, daar bleek een nieuw ticket 2400 per persoon (!!) te zijn.. Dat was dus ook geen optie. Uiteindelijk hebben nog een halfuur met Lufthansa aan de telefoon gehangen, ter waarde van 0,15 cent per minuut (rekent u maar uit), waarna bleek dat we bij cheaptickets moesten zijn omdat we daar geboekt hadden...….. "Zeg dat dan gelijk!" was onze reactie. Maargoed, de mensen van cheaptickets bleken vriendelijk en behulpzaam en hebben ons geholpen met het omboeken van onze vlucht. Overigens.. de mensen van Riksja Travel hebben ook een bloemetje verdiend. Janaad belde hun rond negen uur op om het verhaal uit te leggen. Zij bleken niet veel voor ons te kunnen doen omdat we de vlucht niet via hun bureau geboekt hebben. Toch belden ze ons halverwege de ochtend terug om te vragen of het allemaal lukte. Zij boden aan om de vlucht van Johannesburg naar Hoedspruit voor ons te regelen en dachten fijn mee en waren heel behulpzaam! Mocht iemand nog eens wilde plannen hebben voor een verre reis (ze hebben nog veel meer bestemmingen), deze organisatie is echt een aanrader!

Uiteindelijk zijn we 4 uur lang bezig geweest met allerlei organisaties bellen, waarna de rust weer terug keerde aan de kastanjelaan. De enige (betaalbare) mogelijkheid die voor ons overbleef, was het omboeken van de vlucht. Het plan is nu om donderdagavond te vertrekken uit Brussel. We vliegen dan via Zurich naar Johannesburg. Vanaf Johannesburg vliegen we naar Hoedspruit, vanwaar we onze reis kunnen beginnen. Dit is een geluk bij een ongeluk: natuurlijk is het jammer dat we 3 vakantiedagen missen, maar aan de andere kant waren de dagen en overnachtingen tot aan Hoedspruit voor ons een 'wachten op' het Krugerpark, waar we nu dus in één keer heen vliegen.

En nu.. nu is het dus even stil hier in huis. Even omschakelen. Zometeen gaan we maar eens richting de platteweg voor de omgekeerde verjaardagsvisite en dan.. Dan hebben we onverwachts twee en een halve vrije vakantiedagen in petto! Zoals een wijs geleerde ooit eens zei: 'Elluk nadeel heb ze voordeel."

1. Wil:
    16 juli 2018
    Haha dat klinkt al een stuk beter dan vanochtend 9.00 uur! Geniet alsnog van je vakantie en laat je vanaf nu verrassen door leuke dingen!