We gaan nu bijna!

18 juli 2018

Zo, we zijn ingecheckt voor de vlucht van morgen. Ik begin nu toch te geloven dat we echt gaan.. Dat was de afgelopen dagen best moeilijk.

Maandag zijn we bezig geweest met veel bellen en regelen maar dat was helaas gisteren en vandaag ook zo. Gisteren waren we vooral druk bezig met het regelen van de eerste dag in Zuid-Afrika. Omdat we natuurlijk een stuk van de rondreis missen, moeten we nu op een andere plek invoegen. De beste manier om op die plek te komen, was om een vlucht van Johannesburg naar Hoedspruit of Nelspruit te nemen. Een hele hoop twijfels en gedenk later, hebben we besloten om dit niet te doen. We zagen het echt niet zitten om na onze twee vluchten (brussel - zurich, zurich-johannesburg) nóg eens een poos te wachten, te vliegen en dan aan het einde van de middag (tegen zonsondergang) ergens aan te komen. We hebben nu geregeld dat we op Johannesburg gelijk in de auto stappen en dan op weg gaan naar het krugerpark. Halverwege deze reis slapen we ergens in een hotel.

Net als je denkt dat je alles geregeld hebt.. Het bleef ons een beetje steken dat we door een annuleren van Lufthansa nu drie dagen minder lang vakantie hadden. Een vakantie waar we toch lang naar uitgekeken en voor gespaard hebben. Ik besloot vanavond om nog een allerlaatste poging te doen bij Lufthansa: wilden ze onze terugvlucht toch niet omboeken naar drie dagen later? En wat wil? Het is gelukt!! We mogen nog drie dagen langer blijven! We zijn heel blij en moeten nu snel nog de laatste dingen regelen: langere tijd de parkeerplek op brussel regelen, langere tijd de auto in Zuid-Afrika huren, waar gaan we slapen, wat gaan we doen? Al met al een druk geregel maar wel heel fijn!

En dan nu.. lekker slapen en morgen echt op weg naar Zuid-Afrika!