Vliegen en genieten!

19 oktober 2019

Gisteren zijn we dus inderdaad om iets over vieren vertrokken. Eerst hebben we twee mensen van de groep opgehaald en daarna hebben we de auto bij het station geparkeerd. We stonden inderdaad in slechts 40 minuten midden op Schiphol! Het is en blijft een bijzonder sfeertje: je hoort verschillende talen, ziet mensen die komen en gaan en vaak vraag ik me dan af: wat zijn ze wezen doen? Welk verhaal zit achter dit gezicht?

Eenmaal bij de douane aangekomen, was het natuurlijk een kwestie van bodyscan door en bagage laten controleren. Tot mijn grote hilariteit heeft Janaad het voor elkaar gekregen om een bestekmes door de beveiliging te loodsen. Per ongeluk, dat dan weer wel. Het mes zat nog in de rugzak van het zeevissen. Hij mocht het mes trouwens gewoon meenemen omdat het toch bot was volgends meneer de douanier. Na een tip van mijn broer hebben we besloten om het mes met de vaat (van het restaurant waar we savonds aten) mee te geven. Ik stel me al helemaal voor dat ze hun hoofd hebben gebroken over waar toch dat ene mes met die andere vorm vandaan is gekomen..

Na het eten was het al snel tijd om te boarden. Wij zaten samen achterin het vliegtuig. Een prima plekje. De ene keer met vliegen gaan we "fluitend" de lucht in en de andere keer vind ik het soms opeens heel spannend. Deze vlucht was van deze laatste categorie. Ik zag Amsterdam onder me "wegklappen" en kon de gedachte aan de hoogte eerst niet loslaten. God helpt me altijd met psalm 121. Als ik klaar ben om deze zachtjes te zingen, ben ik vaak weer rustig. Zo ook deze keer! Janaad vertrok trouwens geen spier, net of hij elke week een keertje vliegt haha! De vlucht verliep verder prima! Beetje eten wat precies bijzonder smaakt, proberen te slapen wat natuurlijk net niet lukt en gezellig kletsen over van alles en nog wat. Net toen ik dacht: nu is het wel genoeg geweest, klonk de stem van de piloot door het vliegtuig. "Cabin crew, prepare for landing." Heerlijk, daar zijn we dan!

Na vier uur vliegen kwamen we dus aan in het land van de Bijbel! Bij het ophalen van de bagage en het rijden naar ons huisje toe, voelde ik een relaxte sfeer. Er hangt een heerlijk kruidige geur (net als in Griekenland) en de palmbomen zijn niet te tellen. Eerste indruk is echt heel goed en fijn! Ik vond het ook heel bijzonder om alle Hebreeuwse woorden overal te zien. In dit land ervaren we echt hoe het is om niet te kunnen lezen! Gelukkig zijn de borden op de snelweg drietalig: Hebreeuws, Arabisch en Engels.

In het holst van de nacht kwamen we aan bij de huisjes. We zijn snel ons bed in gedoken en hebben een paar uurtjes geslapen. Vanochtend vroeg zijn we naar een messias belijdende gemeente geweest. Dat was ook een bijzondere ervaring! Er waren verschillende mensen die naar ons toekwamen, ons omhelsden en ons welkom heetten. De dienst werd in het Ivriet gehouden maar gelukkig was er ook vertaling in het Engels. Bijzonder ook om te zien hoe er een enorme lijst met voorbeden uitgebreid besproken werd. Goed om voor elkaar te bidden en zo met elkaar mee te leven! Nadat we van de dienst terugkwamen, stond er bij de accommodatie een prachtig gedekte tafel klaar! Sabbatsbrood, eieren, alles in overvloed! We mochten die in de loofhut opeten. Wat werd er goed voor ons gezorgd! Nu is het na het eten. We zijn even heerlijk aan het luieren en gaan straks richting het strand om daar Bijbelstudie te houden en naar de zonsondergang te kijken.

Nou, u kunt het al lezen.. Tot nu toe hebben we het heerlijk naar onze zin en genieten we met volle teugen!

1. MamaCatrien:
    19 oktober 2019
    Wat is de natuur daar prachtig! Wat zijn die gele bloemen\vruchten? En ik zag 28 graden....oeps, lekker!
  2. Eva:
    19 oktober 2019
    Dat is carambola, leuk he?! Ja tis heerlijk hier hoor!